عضو هیئت کانون کشوری درمان اعتیاد گفت: به باور غلط در بین نوجوانان و جوانان گل به عنوان محرک بی عارضه رواج پیدا می کند.

آرمین محمدی٬ عضو هیئت کانون کشوری درمان اعتیاد گفت: گل در میان جوانان بسیار خوشنام شده و به باور غلط در بین نوجوانان و جوانان این ماده مخدر به عنوان محرک بی عارضه رواج پیدا می کند.

 وی تاکید کرد: امروزه حشیش، ماری جوانا و گل با ترکیبات سیگار مخلوط و مصرف می شوند، در حالی که سلامت جسمی و روانی نوجوانان و جوانان را به خطر می اندازد و باید اطلاع رسانی و آموزش های لازم در این جمعیت و آگاهی رسانی به خانواده ها انجام شود.

محمدی تصریح کرد: آموزش اولین قدم برای پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر است. باید آموزش و پرورش اجازه اطلاع رسانی و آموزش را در مدارس میان دانش آموزان در مورد خطرات و پیشگیری از اعتیاد بدهد.

به گفته وی، وزارت بهداشت باید پروتکل های درمانی اعتیاد را ویرایش و بروز رسانی کند؛ زیرا شیوه های آن برای ۱۰ سال پیش است.

وی ادامه داد: پروتکل های درمانی اعتیاد ما وارداتی است و بومی سازی نشده اند. ضرورت دارد این شیوه ها بر اساس پراکندگی جغرافیایی ، فرهنگ استان ها و غیره اجرایی شوند.

در ادامه بیتا میرزایی٬ نایب رئیس مراکز درمان اعتیاد گفت: این باور غلط درباره عوارض زیاد متادون در جامعه ایجاد شده است؛ در حالی که هر دارویی با مصرف بی رویه و خارج از نظارت پزشک عوارض به همراه دارد. این باور از سوی افراد و قاچاقچیان رواج پیدا کرده تا فرد این داروها را برای ترک مصرف مواد مخدر استفاده کند. پزشک، روانشناس٬ پرستار و مددکار در کلینیک های ترک اعتیاد فعالیت دارند و در مدتی که بیمار تحت نظر است علاوه بر دارو ،مداخلات روانشناختی هم انجام می شود.

 

برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار